Veel gestelde vragen
Hoe kom ik aan een Nabestaandendesk dossier?
Een Nabestaandendesk dossier wordt u aangeboden door uw uitvaartorganisatie.
Hoe activeer ik mijn dossier?
Klik op de knop “Activeer uw account” in de email die u van Nabestaandendesk hebt ontvangen
- Vul een zelfgekozen wachtwoord in en bevestig dit
- Klik op “Registreren”
- Op de inlogpagina vult u wederom uw emailadres en wachtwoord in
- Klik op “Inloggen”
Ik heb geen activatiemail ontvangen.
Soms belandt de email met de activatieknop in de spambox. Controleer of de email zich in de spambox bevindt. Zo niet: neem contact op met uw uitvaartorganisatie of de Nabestaandendesk support-afdeling voor een nieuwe uitnodiging.
Ik heb geen wachtwoord ontvangen.
Nabestaandendesk stuurt u geen wachtwoord. U stelt uw wachtwoord zelf in bij het activeren van uw dossier. Zie ook: Hoe activeer ik mijn dossier?
Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
- Ga naar het inlogscherm en klik op “Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten”
- In het scherm “Wachtwoord herstellen” vult u uw emailadres in en klikt op “Email versturen”
- U ontvangt een email met een knop “Wachtwoord instellen”. Klik hierop.
- In het volgende scherm vult u een zelfgekozen wachtwoord in en herhaalt dit ter controle
- Klik op “wachtwoord instellen”
- U kunt nu inloggen met uw nieuwe wachtwoord
Hoe log ik in?
U logt in door op het inlogscherm uw emailadres en wachtwoord in te geven. Daarna klikt u op “Inloggen”.
Hoe nodig ik iemand anders uit om het dossier te werken?
U nodigt iemand anders uit door in te loggen en naar Overzicht -> Gegevens aanvullen -> Samen afwikkelen te gaan. Onder dit laatste kopje vindt u een scherm waar u naam en emailadres van de uit te nodigen persoon kunt invullen. Klik daarna op “Uitnodigen”.
Kunnen de personen die ik heb uitgenodigd het dossier wijzigen?
Ja, indien u één of meerdere personen voor het dossier uitnodigt, kunnen deze ook het dossier wijzigen. Er zijn geen verschillende beheerders-omgevingen voor één dossier.
Kan ik mij afmelden voor de e-mails die ik ontvang via Nabestaandendesk?
Nabestaandendesk stuurt u op specifieke tijden een service-email. Deze zijn bedoeld om u wijzen op het feit dat er in bepaalde periodes, ook bepaalde zaken geregeld moeten worden. Indien u geen behoefte heeft aan deze e-mails, kunt u zich afmelden met de knop die zich onderaan deze emails bevindt.
Hoe werkt de Opzeghulp van Nabestaandendesk?
De Opzeghulp bevat een zoekfunctie waarmee u de instantie of organisatie kunt opzoeken die u wilt opzeggen. Typ in het zoekveld bijvoorbeeld “Liliane” en het systeem vraagt of u Stichting Liliane Fonds wilt opzeggen. Is het noodzakelijk om extra informatie in te geven, dan geeft het systeem dat aan.
Kan ik via Nabestaandendesk een aanvraag doen bij het CTR (Centraal Testamentenregister)?
Via het kopje “Wie zijn erfgenaam” komt u bij vragen omtrent codicil en testament. Onder het kopje “Is er een testament” kunt u aangeven direct online een aanvraag te willen doen bij het CTR.
Het dossier reageert niet meer, terwijl ik geruime tijd geleden ingelogd ben.
Indien u bent ingelogd, maar enige tijd inactief bent geweest (niet in het dossier hebt gewerkt), reageert het systeem niet meer. Refresh de pagina (klik op het cirkelvormige pijltje in de balk van uw browser) en log opnieuw in.
Hoelang blijft mijn dossier actief?
Uw dossier blijft actief zolang u dit wenst. Is de nalatenschap afgewikkeld en bent u er zeker van dat u het dossier niet meer nodig heeft? Dan kunt u het dossier verwijderen. Zie daarvoor: Hoe verwijder ik het dossier?
Hoe verwijder ik het dossier?
U verwijdert een dossier definitief (!) door in te loggen en te klikken op ‘Accountopties’ of de drie horizontale streepjes. Kies daarna voor ‘Mijn account’ en scrol naar beneden tot u het gezochte dossier vindt. Vervolgens klikt u op de rode knop ‘Afsluiten’. Na bevestiging van uw keuze wordt het dossier definitief gesloten en worden alle persoonlijke gegevens van de beheerder (en eventuele uitgenodigde personen) uit de administratie verwijderd.